1. Търсенето на снимки и видеа ще се повиши в значително

Неусетно нашите интеракции онлайн се превърнаха в доста по-визуални.
През последните години, по-бързият интернет, по-визуализираните платформи на социалните мрежи и  желанието на потребителите за повече снимки и видеа, доведоха до скок на визуалните интеракции.


Очакваме да видим видим как Google и другите търсещи машини променят отношението си към снимки и видеа в онлайн средата.
Нови стариращи фирми като Moodstocks и Eyefluence (и двете са придобити от Google), се стремят да разпознават визуални елементи от снимки и видеа по-детайлно, както и се стремят да подобрят потребителските взаимодействия с тях.
Не сме сигурни какви ще бъдат промените в тази област, но се обзалагаме, че ще видим голямо подобрение в търсенето на визуални активи.

2. "Knowedge Graph" ще доминира

От няколко години насам, Google непрекъснато увеличава честотата и спецификата на отчетените фрагменти - кратките отговори на въпросите, които потребителите задават.
И въпреки това, само за миналия месец честотата на отчетените фрагменти се понижи значително, очевидно заменени от еквивалентните отговори в "Knowedge Graph".
Това може би предвещава възхода и евентуалното господството на "Knowedge Graph" на Google, заменяйки голяма част от пространството, понастоящем заето от отчетените фрагменти, в опит да предостави на потребителите още по-добри и по-логични отговори.
'
3. Гласовото търсене рязко ще се повиши с покачването на продажбите на "Smart Speaker"

Имате ли Smart Speaker? Ако не, вероято познавате поне няколко човека, които имат. Продажбите на умните говорители, например Amazon Echo и Google Home нарастнаха през 2017 г. и вероятно ще продължават да растат и през 2018 г. като все по-нови модели започват да излизат на пазара.
Понеже тези говорители се активират от глас и предоставят резултатите от търсенето гласово, потребителите се привързват доста повече към интеракцията с търсещите машини, понеже получават желаните резултати само чрез говорене и слушане.

4. Индивидуалното персонализиране ще промени начина на позициониране в Google

Google се стреми към разработването на по-персонализирани резултати при търсене, разчитайки на индивидуалните истории на търсене, бисквитките на браузера и друга информация, за да предостави по-добри и по-кастъмизирани резултати за потребителите.
С появата на интелигентните високоговорители (Smart Speakers), повишеното удобство за търсене и по-голямата технологична изтънченост, факторът на персонализация вероятно ще се увеличи още повече през 2018 г., което ще направи по-трудно преджвидимо класирането на вашата фирма или продукт.

5. Машинното обучение ще сложи края на традиционните алгоритми за търсене

RankBrain остава "най-дълбокото гмуркане" на Google в машинното обучение - най-малкото по какъв начин се отнася до неговия алгоритъм за търсене.
Но "Алфабет", компанията майка на Google, е инвестирала сериозно в машинно обучение и ИИ през последните няколко години.
Въпреки, че Google не е публикувал никакви официални новини за това кога планира да пусне нови актуализации за машинно обучение в своя основен алгоритъм, предполагаме, че до края на 2018 г. ще видим по-голямо влияние от машинното обучение върху типичните резултати от търсенето.
В крайна сметка, макар че това вероятно ще е след години, може да видим, че актуализациите на алгоритмите изчезват напълно, в полза на автоматизиран, непрекъснат и интеративен процес на актуализиране на алгоритми, извършен чрез машинно обучение.

6. SEO оптимизацията ще се излезе извън Google

През последните няколко години бяхме свидетели на нарастваща тенденция на компании, които се конкурират за класиране на място извън търсачката Google.
Google все още доминира в сферата на търсачките, като остава най-популярната платформа за търсене досега, но трети страни като Yelp и Amazon, както и дигитални помощници като Siri са се включили, за да станат подходящи търсещи машини сами по себе си.
Ако искате да бъдете намерени от по-голям процент потребителските търсения и да се запознаете с възможно най-широката аудитория, през 2018 г. ще трябва да започнете да мислите извън обхвата на влиянието на Google.

7. Хиперлокалните резултати най-накрая ще бъдат с предимство.

Очаквахме 2017 г. да бъде първата голяма година за Хиперлокалния маркетинг, но светът не беше готов хиперлокалната цел да стане новата реалност.
Под "хипер локален" имаме предвид процеса на насочване към клиенти (или представяне на резултати от търсенето) въз основа на физическа близост до радиус на блока, в който живеем.
Предполагаме, че до края на 2018 г., все по-използваните мобилни устройства и нарастващата релевантност на VR и AR, компаниите, които понастоящем се занимават със SEO, ще трябва да направят повече, за да се насочат към хиперлокалните ключови думи и да оптимизират дори още повече местните изяви.