Реклама в Instagram
Instagram се превърна е една от най – влиятелните социални мрежи в глобалното онлайн пространство, особено сред по-младите хора. На 16-та позиция в списъка на най-посещаваните сайтове в България на Alexa, с повече от 1 милиард потребителив световен мащаб, които само за последната година са се увеличили с 20%, Instagram се превърна в магнит за рекламодателите в света. 44% от онлайн рекламата се гледа на мобилни устройсва по данни на Gemius, а социалната мрежа Instagram се достига главно от мобилни устройства.
Потенциалът на мрежата на Instagram се крие във визуалното съдържание, което предоставя на своите потребители. Именно това е и скритият й коз, който прави рекламата в Instagram изключително успешен маркетингов ход.
Някои марки имат голям успех от използването на Instagram, а други все още се борят да си изградят име в платформата. Основната причина за неуспех в ефективността на рекламите в Instagram е вземането на грешни решения за рекламиране. Ето най-често срещаните рекламни грешки в Instagram и как могат да бъдат отстранени:
Липса на солидна стратегия
Instagram предлага на марките платформа, където те могат да използват визуализации като начин да разкажат историята на своята бранд. Това може да се постигне чрез използване на видеоклипове или снимки, за да се покажат техните продукти или услуги. Що се отнася до рекламата, рекламите Ви трябва да съответстват на общите цели на бизнеса.
Някои реклами се използват за създаване на информираност за бранда, докато други се целят към насочване на трафика към уебсайт. Когато сте сигурни в целта, която искате да постигнете, ще можете да измислите идеални рекламни идеи за постигане на целите.
Не се таргетира точната аудитория
Повечето марки измислят перфектни кампании. Въпреки това, тяхната ефективност на рекламите в Instagram все още е засегната, тъй като рекламната кампания не се излъчва към подходящата целева аудитория. Ако не се насочите към подходящата аудитория, усилията на вашата кампания са безрезултатни.
Преди да създадете рекламна кампания в Instagram, трябва да имате ясно разбиране за това коя е целевата аудитория. За да разберете коя е вашата аудитория, трябва да анализирате продукта, който продавате. Сравнете тази информация с информация за групата, която може да се асоциира с продукта или услугата. С тази информация ще знаете точно как да персонализирате рекламните си кампании. Освен това ще разберете кой носител е идеален за доставяне на продукта или услугата на подходящата аудитория.
Използване на грешно рекламно съдържание
Дори и да имате предвид подходящата целева аудитория, все още можете да попречите на ефективността на рекламата си в Instagram, като погрешно пропуснете съдържанието. Най-важният аспект на всяка рекламна кампания е съдържанието. Трябва да изгради връзка с публиката.
Уверете се, че създавате реклами, които ще се свързват с целевия пазар. Можете да постигнете това, като отразите продуктите на марката, позиционирането на марката и обслужването точно. Колкото и да е рекламна кампания, опитайте се да я направите по-малко саморекламна и по-забавна и информативна. Той трябва да предоставя насоки и вдъхновяващи, като същевременно добавя стойност за клиента.
Не забравяйте, че слоганите са тези, които ще предизвикат потребителите. Това е важен фактор, който обикновено се пренебрегва от бизнеса в маркетинговия свят на PPC.
Краткосрочните резултати и моменталното удовлетворение задвижват индустрията на рекламната кампания. Рекламните кампании обаче също трябва да предлагат ангажираност на аудиторията и изграждане на марка като текущи стратегии. Те никога не трябва да спират дори с приключването на рекламна кампания.
Рекламният успех в Instagram се основава на създаването на реклами, които започват разговори и изграждат трайни взаимоотношения с клиенти. С течение на времето тези елементи водят до увеличени продажби, дългосрочен растеж на марката и доживотен успех.