12 уеб-дизайн тенденции

Големият въпрос в професионалното ежедневие на всеки дизайнер трябва да бъде какво ще определя дизайна през 2017 г.? Кои тенденции ще доминират в света на дигиталния дизайн през 2017 г.? Големите и атрактивни шрифтове, ефектните CSS и jQuery анимации и навлизането на векторните изображения са част от трендовете тази година. Прочетете за да видите останалите...

 

1. Оформления, които придават блясък на съдържанието

С подредбата на елементите на дизайна в рамките на дадена структура трябва да се даде възможност на читателя лесно да се съсредоточи върху текста, без да забавя скоростта на неговото четене. В последните няколко години се наблюдава огромна промяна в това как хората виждат ролята дизайн в бизнеса. Уеб-дизайнът е изместен от СЕО оптимизация, която се извършва на по-късен етап, но това несъмнено е процес, който дава истинското конкурентно предимство в бизнеса. Един завладяващ елемент на тази еволюция е изместването назад към фокус върху съдържанието.
Дизайнерите по света са осъзнали, че хората посещават уеб-сайтове, заради тяхното съдържание. Тук е момента да поставим и приоритетна цел - крайната роля на дизайна да представи съдържанието по интуитивен, ефективност и възхитителен начин.
Нека вземем за пример третия закон на Нютон, който гласи, че всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие. Изхождайки от това, можем да споделим, че много дизайнери смятат, че тенденцията на flat-дизайна е ядрото на оформлението. Ще видим дали тази тенденция ще продължи и през 2017 г., но с нетърпение очакваме това да се превърне в продуктивен диалог, който никога не губи от поглед сърцевината на нашия дизайн - работа по съдържанието.

 

2. По-добро сътрудничество между отделните дизайнери и между дизайнери и разработчици.

Дизайнът взема все по-голяма и по-влиятелна роля в оформянето на бизнеса. Все повече и повече внимание се отделя на сътрудничеството между отделните дизайнери и между дизайнери и разработчици.
Акцентът върху дизайнер сътрудничество е възникнало като част от глобалността на интернет и мобилните приложения, които ние строим в наши дни дни. Гигантски платформи като Google, Facebook, Twitter и LinkedIn изискват не само огромни дизайнерски екипи, работещи по коренно различни аспекти на платформата, но и използването на иновативни дизайнерски похвати и гъвкаво решаване на отделни проблеми, а това означава повече сътрудничество и по-добра комуникация. Всички видове инструменти са възникнали за да се улесни това сътрудничество, от споделените шаблони и таблата за управление и можете да се обзаложите, че 2017 ще донесе много подобрения на платформите за развиване на това сътрудничество, както и увеличаване на техните функционалности.
При съвместна работа по front-end между дизайнер и разработчик, много внимание се отделя върху най-важното - етапа на препредаване. Когато дизайнерите оставят своя труд в ръцете на разработчиците, масивни пакети със статични изображения и характеристики, за да се превърнат в динамични визуализации, активирани чрез множество инструменти като “InVision”, “Marvel” и “UXPin” и др.
Според някои автори е въпрос на време, инструментите за проектиране и прототипиране да повлияят значително върху развитието на front-end, чрез безпроблемно генериране на висококачествен код на база на избор измежду множество шаблони.

 

3. Подобрени работни процеси за развитието на дизайна

Посредством нструментите за дизайн и прототипиране, традиционното препредаване на материален резултат се трансформира от гореспоменатите статични файлове за по-динамични визуализации, които варират от анимирани Keynote-файлове до напълно функционални уеб сайтове. Тези по-динамични резултати намаляват времето за обратна връзка и едновременно с това подобряват работата на разработчиците. Те също така улесняват по-добрата комуникация с клиентите. В действителност, срещите с клиенти са станали реални работни сесии, където дизайнерите са способни бързо да реализират свежи идеи, така че всеки да може да ги приложи почти веднага.

 

4. Голям и удебелен шрифт

В света на дизайна има консенсус, че нашият фокус трябва да бъде върху съдържанието, поради което все повече и повече уеб-сайтове използват голям и смел слоган за да подчертаят своята концепция. Естествено “голям” и “смел” не е задължително да се отнася към вида, размера и големината на шрифта! По-скоро, става въпрос за подчертаване значимостта на изображението с едно-единствено просто, но всеобхватно послание, описващо кратко, точно и ясно продукта или услугата. В един свят, който е толкова динамичен и всички са толкова ангажирани, за да се намали информационното претоварване, решението е да се използват кратки и ясни послания.

 

5. Комплексни оформления - основополагащи в принципите на графичния дизайн

Ако искаме да представим в перспектива развитието на уеб-дизайна (поне във визуално отношение), това следва да се отнесе към развитието на графичния дизайн. За последните няколко години, уеб-дизайн оформлението е ограничено от развитието на CSS, но новите инструменти като Flexbox и CSS-grid, ще дадат възможност за много по-изразителни оформления в интернет. Основното ни предизвикателство сега е разбирането на това, как тези нови методи за уеб оформление трябва да работят в света на отзивчивия дизайн.

 

6. Повече SVGs

SVGs (scalable vector graphics) са предпочитани от все повече уеб дизайнери и разработчици, тъй като имат много предимства пред традиционните графични формати като JPG, PNG, GIF и т.н. Основните предимства на SVGs идват, чрез силно и ясно в името на самия формат: мащабируема векторна графика. Вместо да бъдат растерни или пиксел-базирани, SVGs са съставени от вектори: математически описания, които структурират формата на обекта. Това означава, че SVGs е независима, така че ще изглежда чудесно на всеки екран, на който и да е вид устройство. Но това не е всичко. SVGs не изискват никакви HTTP заявки. Ако някога сте тествате вашия уеб-сайт за скорост на зареждане, вероятно сте забелязали, че тези HTTP-заявки наистина може да забавят вашия сайт. Не е така с SVGs!

 

7. Ограничение - базирани инструменти за проектиране

Респонсив дизайнът напълно преобрази разглеждането и изграждането на мрежата. Странно, но това наистина промени начина на представяне и инструментите за проектиране работят като едно цяло. С някои изключения, повечето популярни инструменти за проектиране работят с преоразмеряване на екрана за различни размери на устройството и резолюции.
В една индустрия, където всичко се развива много бързо, някои от инструментите за проектиране използват идеята за ограничения, с оглед на това да се намали количеството на повтарящите се работни дизайни, а именно изграждането на различни оформления за отделните устройства. Тези средства са съсредоточени върху пространствените връзки на елементите, които се стремят да ги запазят като съставни елементи, преоразмерени от устройства и потребители.

 

8. Повече и по-ярък цвят

Дизайнерите търсят начини да повлияят със своята индивидуалност в проектирането, където все още се работи в рамките на тази олекотена естетика. В някои случаи, ярки и смели цветове стават естествен отговор на отделни дизайнерски решения. Тук не става въпрос само за ярки, ентусиазирани цветове.
Градиентите (Gradients) също се завърнаха подобаващо. Смесване и размиване на тези темпераментни нюанси в спектрите, напомня на обедното небе или освежаващата залез. В последно време, акцента за изражението на техниката за замъгляване на цвета е изместен. Сега градиентите са големи, смели и използват много цветове. Най-популярната употреба е Gradient Overlay с два основни цвята, които се запълват преливайки вътрешното пространство. Това е една чудесна възможност за промяна на вашия външен вид или да се направи малко по-интересна и по-интригуваща снимка. Може да се използва и фон градиент, когато няма подходящи изображения.

 

9. Повече фокус върху анимацията

Анимацията отдавна играе ключова роля в нашите цифрови интерфейси и няма причина да се смята, че нейното влияние ще намалее през 2017 г. В действителност, дизайнерите използват все повече и повече визуални инструменти, които да им помогнат да изградят добри и анимации. Това помага да се гарантира, че анимациите представят смислени, функциите на една марка за потребителите, а не само вдъхновяващо преживяване.

 

10. Уникални оформления

Един от най-убедителните методите за разчупване на стандартните правоъгълно-базирани оформления е отзивчивия дизайн и използването на “grid layouts”. Този подход търси изход от традиционно подравнени и "тромави" оформления.

 

11. Flexbox

Ако все още не сте се хвърли в Flexbox, направете го. Това сравнително ново CSS-модул оформление (CSS layout module) прави кода невероятно лек и отзивчив в неговата функционалност, но и дава допълнителна възможност на визуалните дизайнери, чрез използване и промяна на различни обекти. Всеки съвременен браузър вече поддържа напълно Flexbox, поради което няма причина да не се потопите в него. Разбира се, Flexbox може да отнеме известно привикване, ако сте свикнали с други модули за оформления.

 

12. Комплекс CSS Grid оформления

Очакваме с нетърпение, как ще се развие надпреварата на Flexbox с други модули за оформление, какъвто е CSS grid. Grid е първият CSS модул, който е създаден специално за да се решат проблемите на оформлението. Докато Flexbox ни помага да решим някои сериозно затруднения и дългогодишни уеб дизайн проблеми като вертикално центриране, Grid е построена за оформления на цяла страница. И двете оформления позволяват лесно да се пренареди съдържанието, поръчки, различни медийни заявки и др.