webdesign trends 2016

Вижте някои от най-горещите тенденции в уеб-дизайна през 2016. Включени са ефектни анимации, микроинтеракции, Матириал дизайн, по-добро фокусиране върху UX дизайна, флексбокс и други.
Прочетете цялата статия, за да откриете какво казват експерите относно промените в уеб-пространството през 2016 и най-добрите възможни начини да продължите с новите практики в уеб-дизайна.

 

1. Ефектни анимации

Анимациите правят потребителския опит по-интерактивен, по-приятен и по-забавен. Въпреки това, трябва внимателно да обмислите дали анимациите наистина придават индивидуалност и нужните елементи за вашия уеб-сайт.

Това са най-популярните техники за анимация:

Зареждащи анимации - Тези анимации са проектирани да забавляват и да принасят наслада по време на скучната практика
Менюта и навигация - Скритите менюта станаха много популярни, от както могат да се използват за да спестят място на екрана.
Ховър анимации - Тези анимации снабдяват потребителите с по-интуитивно чувство и визуална връзка по отношение на фукнциите, за които не са сигурни.
Анимация с движение - Това е перфектен начин да привлечете внимание, защото нашите очи са естествено привлечени към движенията.

Анимациите правят уеб-сайта да изглежда повече като интерактивно преживяване, от колкото една основна платформа за намиране на информация относно определен бизнес, продукт, услуги или частни потребители.

Разбира се, важно е да не преминавате извън границата. Прекалено много движения могат да разсеят, объркат и дори да ядосат потребителя. Поддържаите анимациите по-простички и с тематична последователност. Когато казвам "тематично", имам предвид разказвателен изглед. Сайтът ви трябва да се развива като добър разказ, разкривайки важните детайли и насочвайки потребителите в действията. Използваите анимациите селективно, за да илюстрират важните точки или да посочат исканото действие.

2. Микроинтеракции

Микроинтеракциите са малките продуктивни моменти, които изпълняват една единствена задача, като Фейсбук пост, търсене или статус, сте ангажирани с микроинтеракция.

Микроинтеракциите са навсякъде около нас, във всяко приложение, уеб-сайт и всяко устройство. Те са кратките части от функционалността, които могат да бъдат утилитарни и забравени, или да бъдат толкова интересни и запомнящи се, че да станат част от бранда.

Най-добрите микроинтеракции започват с разбиране на нуждите на потребителя и context of use. С други думи, какво искат да постигнат, къде и кога ще възникне, both within the product and the environment the person is in? Това не е лесно като да знаете какви са стъпките в процеса.

За пример, никой не иска да си въвежда потребителските данни, но хората искат да логват, за да стигнат до личните си неща. Можете да научите това по обичайния начин: като питате хората или като наблюдавате какво правят. Или може да направите предположение и да видите какво ще стане, или да коригирате продукта след като вече е на пазара.

Накратко, микроинтеракциите работят, защото те се привличат към естественото желание на потребителя за познание. Микроинтеракциите са fine-tune human-centered design by:

Повече контрол чрез незабавна обратна връзка - Потребителите мигновено разбират, че действията им са приети, давайки им повече увереност за допълнителна използваемост.
Инструкции: Крещящи или едва доловими, микроинтеракциите могат да насочват потребителя как да работи със системата
Визуални награди - Малки, но задоволяващи ефекти повишават UX-а и улесняват цикъла на навиците.
Очаквания - Микроинтеракциите са правило в съвременния пейзаж на уеб-дизайна - Тяхната липса прави сайта да изглежда ироничен.

На кратко, микроинтеракциите подобравят UX-а, като правят потребителския панел да прилича повече на човек, от колкото на машина. В резултат на това, дизайнът става по-лесен за използване и доста по-приятен.


Приемане на матириал дизайна

Матириал дизайн-а продължава да бъде все толкова популярен, дори след като бе приет от eCommerce компаниите в голям мащаб. Този трептящ, фокусиран върху съдържанието стил е тенденция от както е пуснат през 2014 и ще продължава да бъде в бъдеще. Матириал дизайна е обединено, ясно и игриво преживяване през множество устройства и платформи, които го правят толкова привлекателен за разработване на сайтове. Матириал дизайна е базиран на 3D технологиите. За тези, които търсят стилен визуален дизайн, това е по-добрия избор.

Матириал дизайн-а е фокусиран най-вече върху мобилните устройства, защото хората използват все повече смартфони и таблети. Той придава аеродинамична форма на уеб-сайтова и по този начин го ускорява. Съвсем скоро матириал дизайн-а ще стане "стандарта" в уеб-дизайна.


4. Флексбот

Флексботът може да ни помогне да създаваме гъвкави оформления, които са оптимизирани за интернета и мобилните устройства. Но използваме ли го?