Една истинска история

Когато клиентът дойде в офиса ни за среща, си мислеше, че си е купил разработен, хубав и евтин сайт на Wordpress, от който ще започне да печели много с новия си бизнес - онлайн продажба на мебели. Трудно ни беше да го разочароваме. Истината бе, че сайтът беше много зле във всяко отношение, не само че не струваше 2000 лева, колкото клиентът беше платил за него, но беше по-добре да се направи отначало, отколкото да се оправят големите проблеми по дизайна, функционалността, структурата и т.н. Но бюджет за това нямаше.

Започнахме стъпка по стъпка. Първо избрахме нов домейн. Старият беше до известна степен оптимизиран, но съдържаше в себе си думичката "matraci", а новата основна дейност на фирмата беше продажба на мебели. Купихме нов домейн, съдържащ "mebeli" и прехвърлихме сайта и рейтингa на стария домейн в Гугъл към новия.

След това започнахме малко по малко да променяме елементите в сайта - менюта, линкове, картинки. Колкото бюджет имаше. Паралелно с това започнахме SEO оптимизация.

Когато клиентът сключи споразумения с партньорски фирми, се появиха десетки нови продукти, които трябваше да се вкарат в сайта. С цел да се спестят пари, клиентът реши да ги въвежда сам. Обяснихме му някои основни положения. Оказа се обаче, че в последствие той е наел жена, която твърдяла, че имала опит в администрирането на Wordpress сайт с Woocommerce, да въвежда продуктите в сайта, както той се изказа "за да й помогне финансово". Когато видяхме какво са направили, се ужасихме. Всичко беше абсолютно грешно. Всяко заглавие, катринка, изречение беше направено по грешен начин - копирани дублирани текстове, копирани счупени програмни кодове и стилове от конкурентни сайтове, скрити линкове, които водят към конкурентни сайтове, копирани грешни мета елементи, абсолютно никаквo маркетингово виждане, дори и множество правописни грешки.

Просто за да може да се оптимизира сайтът за Гугъл, за да придобие маркетингов вид и доверие у потребителя, всички продукти трябваше да се пренапишат, в това число категориите и менютата. Клиентът подходи към нас с абсолютно доверие, че сме порфесионалисти, което допълнително ни стимулира в работата и желанието ни да направим сайт, който изкарва пари.

И отново продължихме малко по малко, продукт по продукт, страничка по страничка.

Сега, няколко месеца по-късно, една част от продуктите са коригирани и оптимизирани за Гугъл. Главно тези, които са с най-голям потенциал да бъдат купени.

С гордост можем да заявим, че сайтът започна да излиза на 1, 2, 3-та траница в Гугъл на оптимизираните категории и продукти, което за новостартирал сайт (с проблеми) и при цялата огромна конкуренция е супер постижение. Започнаха и продажби, по една-две на ден, но това е едва началото.

Предстои още много работа за да започне сайтът да продава - създаване на ново лого, отстраняване на бъгове, подобрения по дизайна, коригиране и SEO оптимизация на още продукти, работа в Социалните мрежи, провеждане на рекламни кампании във Фейсбук и Гугъл...

Вижте проекта

 

Надяваме се с прочитането на този пост да сте добили представа какви рискове има да си купите готов, евтин сайт и да го администрирате без да имате необходимите познания и опит!